Sekce 4 – Cíle a obsah výchovy a vzdělávání nejen z pohledu oborových didaktik
Autoři: Anežka Kuzmičová, Markéta Supa,
Jana Segi Lukavská, Filip Novák
Abstrakt : Představíme design a reflexi pilotáže mezioborového empirického výzkumu, jehož cílem je zkoumat, nakolik děti na vyšším 1. stupni ZŠ vnímají beletrii jako předmět celistvé zkušenosti zahrnující tělesný prožitek. Čerpáme z ideových a výzkumných tradic holismu, sociálního konstruktivismu a tzv. vtělené kognice, která propojuje myšlení a učení s tělesnou zkušeností a která se v českém prostředí běžně aplikuje např. v Hejného metodě výuky matematiky.
Klíčová slova: čtení, literární výchova, mediální výchova, prožitkové učení,první stupeň ZŠ, vtělená kognice
Článek ke stažení [PDF] : Vtělený prožitek četby a mediální recepce u žáků prvního stupně
Title: Primary students ’ embodied story experiences across media
Keywords: reading, fiction, media literacy, experiential learning, primary classroom, embodied cognition
Download the article in English [PDF]: Not available