Autor: Kateřina Homolová
Sekce 3: Kurikulum, kurikulární materiály, kurikulární reforma
Abstrakt: Příspěvek se zaměřuje na srovnání metodologick.ch strategií ve v.zkumu čtení a čtenářství v České republice a v zahraničí. Autorka se orientuje na v.zkum čtenářství dětí-žáků. Analyzovány jsou nejnovější v.zkumy prezentované v odborném časopise Reading Research Quarterly a porovnávány jsou tam využité postupy s metodami užívan.mi v českém pedagogickém v.zkumu. Cílem příspěvku je poukázat na nové možnosti v.zkumu čtenářství jako osobnostní, socializované a pedagogické kategorie.
Klíčová slova: dětské a žákovské čtení a čtenářství, čtenářská gramotnost, výzkum, výzkumný design, metodologie, komparace
Článek ke stažení v češtině [PDF]: KOMPARACE METODOLOGICKÝCH STRATEGIÍ VE VÝZKUMU ČTENÁŘSTVÍ
Title: COMPARISON OF METHODOLOGICAL STRATEGIES IN CASE READING RESEARCH
Abstract: The paper focuses on comparison of methodological strategies in case reading and readership research in Czech republic and abroad. The authoress is specialized in children’s and pupil’s reading research. The up-to-date researches presented in Reading Research Quarterly are analysed and compared with home-used reading research policy and its methods. The main objective of the paper is to point out new possibilities in case researching reading as personal, socialized and pedagogical cathegory.
Key words: children’s and pupil’s reading and readership, reading literacy, research, research design, methodology, comparison
Download the article in English [PDF]: Not available