ZAČÍNAJÍCÍ UČITEL NA PRVNÍM STUPNI ZŠ V TANDEMOVÉ VÝUCE

Autoři
Jiří Havel, Teresa Vicianová, Alžběta Jurasová

Abstrakt
Případová studie má za cíl popsat význam tandemové výuky v oblasti profesní socializace začínajícího učitele na prvním stupni ZŠ. Studie představí případ specifické trojice a její zkušenosti s tandemovou výukou. Výzkumný vzorek je tvořen začínajícím učitelem ve spolupráci se dvěma zkušenými učiteli. Pro získání dat byly zvoleny metody polostrukturovaných rozhovorů a nestrukturovaného pozorování participantů při společném plánování, realizaci a evaluaci výuky. Interpretovaná data rozšíří poznání o tandemové výuce s přesahem do oblasti uvádění začínajících učitelů.

Klíčová slova
primární vzdělávání, začínající učitel, profesní socializace, tandemová výuka

Článek ke stažení [PDF] 

Title
NOVICE TEACHER IN PRIMARY EDUCATION CO-TEACHING

Abstract
This case study aims to describe the role of co-teaching in the professional socialisation of a primary school novice teacher. The study is based on co-teaching experience of a novice and two experienced teachers. Data collection was carried out via semi-structured interviews and structured weeklong participant observation during lesson planning, instructional process, and its subsequent evaluation. The results will broaden the understanding of co-teaching, carrying certain lessons also for the induction of novice teachers.

Keywords
primary education, novice teacher, professional socialization, co-teaching

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze