Autoři: Jaroslava Jelínková
Abstrakt: Komunikace ve výuce anglického jazyka se liší od ostatních předmětů kontextem a účelem, pro který je využívána. Cílem projektu bylo popsat motivy studentů, které je vedou k zapojení do komunikace. Výzkum byl veden na základě metodologie smíšeného designu a zahrnoval dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory s vybranými studenty. Analýza výsledků naznačila, že zkoumaní vysokoškolští studenti byli orientováni na splnění požadavků a do- sažení dobrých výsledků, ale zároveň projevovali empatii vůči spolužákům a učiteli.
Klíčová slova: motivy, ochota studentů komunikovat, komunikace, vysokoškolský student
Title: STUDENT’S MOTIVES FOR COMMUNICATION IN ENGLISH COURSES
Abstract: Communication in English language teaching differs from other subjects in context and purpose. The goal of the project was to describe students’ motives for communication. The research was based on a mixed-methods design and included a questionnaire survey and semi-structured interviews with selected students. The analysis of the results indicated that the examined university students were oriented towards meeting course requirements and achieving good results, but at the same time they showed empathy towards classmates and teachers.
Keywords: motives, willingness of students to communicate, communication, university study
Download the article in English [PDF]: Not available