Dětské hry a jejich klasifikace

5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta

Autor: MILOŠ KUČERA

Abstrakt: V letech 1996-2001 jsme nasbírali se studenty hry ze 78 školních tříd (1.-9.ročník). Naše sbírka s kolegou Klusákem patří ke “games”, nikoli “play.” Tyto hry odrážejí vývoj identit ve třídě. V zásadě je lze rozdělit na hry-sublimace, hry-fantasmataa hry-zkoušky. Dobře se na ně uplatňuje citlivá klasifikace manželů Opieových: honění,chytání, hledání, lovení, závodění, souboje, výdrž, odvaha, hádání, předvádění a předstírání.

Klíčová slova: skupinové hry, školní třída, třídění her, fantazie, rituály, zkoušky, třídění Opieových

Článek ke stažení [PDF]: Dětské hry a jejich klasifikace

Title: Children ‘s game s and their classification

Abstract: From 1996 till 2001 we have collected with our students games in 78 school classes (grade 1-9).These games are expressing the development of identities in each class. We distinguish games-sublimations, games-fantasies and games-ritual tests. Teycould be easily classified following the Opies: chasing, catching, seeking, hunting,racing, duelling, exerting, daring, acting, and pretending

Key words: play, games, school class, Opies’ classification, fantasies, rituals, tests

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze