DISTANČNÍ VERSUS PREZENČNÍ VÝUKA NA VŠ
ANEB „BAKALÁŘEM Z GAUČE…“

Autoři : Kateřina Kubíková, Aneta Boháčová, Isabella Pavelková

Abstrakt:
Cílem předkládané výzkumné sondy bylo umožnit evaluaci distanční výuky (dále DV) studentům jednotlivých fakult ZČU. Získané výsledky dále porovnat s již proběhlým výzkumem (Kubíková et al., 2021), který mapoval faktory neúspěšnosti ve studiu na VŠ v prezenční výuce (dále PV). V dílčích cílech se výzkumné šetření zaměřilo na zmapování motivačních pohnutek studentů ke studiu a jejich orientaci na obor, dále byla sledována kvalita adaptace studentů na DV probíhající od LS 2020.

Klíčová slova:
univerzita, distanční výuka, prezenční výuka, rizikový student, adaptace

Článek ke stažení [PDF] 

Title
EFFECTS OF THE COVID-19 PANDEMIC ON CZECH PRIMARY SCHOOLS: REVIEW OF FINDINGS AND METHODOLOGIES EMPLOYED IN DIPLOMA THESES OF MASARYK UNIVERISTY’S PRIMARY SCHOOL TEACHER STUDENTS

Abstract
In the research study highlight to the advantages and disadvantages of distance education from the studentsʼ point of view. The results obtained were then com- pared with earlier research (Kubíková et al., 2021), which mapped the factors contributing to failure in university studies in contact education. Futhermore, we analyse the connection between the students, personality (motivational- -volitional characteristics) and their adaptation to distance education.

Keywords
university, distance education, contact education, student at risk, adaptation

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze