Autoři: Tereza Vengřinová
Abstrakt: K problematice integrace do studia na vysoké škole v období online výuky uspořádalo MŠMT v roce 2020 webinář. Potřebu výzkumu a posílení sociální integrace do studia na VŠ následně komentuje SZ2021+. Avšak v ČR prozatím chybí výzkum, který by hloubkově mapoval problematiku integrace do studia na vysoké škole. Předkládaný příspěvek, který je součástí širší studie v rámci disertační práce, cílí na zmapování procesu integrace pohledem začínajících studentů první generace během jejich prvního roku studia na VŠ.
Klíčová slova: začínající studenti, studenti první generace, integrace do studia, online výuka
Title: ISOLATED TWICE: FIRST-GENERATION STUDENTS DURING ONLINE INTEGRATION INTO STUDY PERIOD
Abstract: The MŠMT organized a webinar on the issue of integration into university studies during the period of online teaching in 2020. SZ2021+ subsequently comments on the need for research and strengthening social integration into university studies. However, for now, there is a lack of research in the Czech Republic that would map the integration into university studies in depth. The presented paper, part of a broader study within the dissertation, aims to map the integration process from the point of view of beginning first-generation students during their first year of study at the university.
Keywords: first-year students, first-generation students, study integration, online teaching
Download the article in English [PDF]: Not available