ÚSKALÍ VZDĚLÁVÁNÍ NA DÁLKU BĚHEM PANDEMIE COVID – 19 OČIMA ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY

Autoři: Veronika Bačová

Abstrakt: Příspěvek představuje úskalí a obtíže vzdělávání na dálku při uzavření škol v období listopadu až ledna školního roku 2020/2021 pohledem žáků 4.–8. ročníků konkrétní základní školy. Odhalené úskalí a obavy žáků pomohou učitelům přinést progres při jejich pojetí vzdělávání na dálku. Cílem je představit výsledky případové studie, která odpovídala na následující otázky: Změnily se během zkoumaného období vzdělávání na dálku obtíže žáků spojené s touto formou výuky oproti jarní části, popř. vyvstaly nové obtíže? Pro šetření byla zvolena metoda dotazníkového šetření s následujícími polostrukturovanými rozhovory vedenými v ohniskových skupinách. Výsledky ukázaly, že žáci vnímají obdobné potíže jako během jarního uzavření škol, ale objevují se i nové obtíže s přesahem do osobního života žáků a jejich psychického stavu. Výsledky dále také ukázaly značné rozdíly mezi 1. a 2. stupněm a odkryly nejohroženější skupinu žáků.

Klíčová slova: vzdělávání na dálku; uzavření škol; obtíže vzdělávání na dálku

Článek ke stažení [PDF]

Title: THE DIFFICULTIES OF DISTANCE LEARNING AS PERCEIVED BY PRIMARY SCHOOL PUPILS DURING COVID – 19.

Abstract: The paper presents the dufficulties of distance learning from the point of view of 4th–8th grade pupils in autumn of the school year 2020/2021. The case study answered the following questions: Did the pupils’ issues change from spring period? What are the new issues about? Is there any recommendation for teach‑ ers? The research employed the method of questionnaire and semi‑structured interview in the focus groups. The results showed that pupils still perceive the same issues as during the spring, but there are also new issues with overlapping the personal life of pupils and their mental state. The results also showed sig ‑ nificant differences between primary and lower ‑secondary school and revealed the most at‑risk group of students.

Keywords: distance education; closed school due to pandemic; difficulties of distance learning

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze