5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta
Autoři: JAN KOLÁŘ
KARLA BRUCKNEROVÁ
PETR NOVOTNÝ
Abstrakt: Příspěvek se zamýšlí nad možnostmi evaluace aktivit spojených s realizacíkurikula orientovaného na osobnostně sociální rozvoj vysokoškolských studentů tzv.pomáhajících disciplín. Pokouší se reflektovat současné obtíže s hledáním (a nalézáním) vhodných evaluačních nástrojů, parametrů a kritérií a následně zaměřuje svou pozornost směrem k samotným aktérům pedagogické interakce a jejich roli avýznamu coby ldíčovému východisku v procesu evaluace.
Klíčová slova: osobnostně sociální rozvoj – kurikulum vysokých škol – evaluace kurikula
Článek ke stažení [PDF]: Evaluace aktivit spojených s realizací kurikula zaměřeného na osobnostně sociální rozvoj
Title: Evaluation of activities connected with therealization ofthe curriculum aimed at personality and social development
Abstract: The paper considers the possibilities of evaluation of the activities connectedwith the realization of the curriculum aimed at personality and social development of university students of so-called assistance subjects. It attempts to reflect currentproblems in looking for (and finding) ofthe appropriate evaluation devices, parametersand criteria. Subsequently, the paper takes interest in individua! pmtakers of theeducational interaction and their role and impoltance as the background in the evaluation process.
Key words: personality and social development – university curriculum – curriculum evaluation
Download the article in English [PDF]: Not available