JAK ŽÁCI ODHADUJÍ VÝZNAM NOVÝCH SLOV VE VÝUCE NĚMČINY?

Autoři: Barbora Kousalová

Abstrakt: Slovní zásoba představuje základní stavební jednotku každého jazyka, bez níž se smysluplná komunikace neobejde (McCarthy, 1990). Její osvojování však představuje jednu z největších obtíží při učení se (cizímu) jazyku. Tento proces však může být značně usnadněn tím, že učící se jedinec používá vhodné strategie učení se slovní zásobě. Tímto se zabývám i ve svém výzkumu, ve kterém je prostřednictvím video studie zkoumáno používání strategií v rámci kooperativní práce ve dvojicích. V příspěvku jsou představena teoretická východiska, metodologie a vybrané výsledky výzkumu.

Klíčová slova: strategie učení se slovní zásobě; práce ve dvojicích; kooperativní učení; řečová dovednost čtení

Článek ke stažení [PDF]

Title: ICT IN TEACHING CHEMISTRY IN LOWER-SECONDARY EDUCATIOHOW DO LEARNERS GUESS MEANINGS OF NEW WORDS IN GERMAN LESSONS?

Abstract: Vocabulary represents the core unit of any language, without which any meaningful communication cannot take place (McCarthy, 1990). Its acquisition, however, is one of the biggest issues in learning a (foreign) language. This process can be greatly facilitated with the appropriate use of vocabulary learning strategies. I address this in my research, in which the use of vocabulary learning strategies in cooperative pair work is researched through a video study. In the contribution, I present the theoretical basis of the research, methodology, and selected results.

Keywords: vocabulary learning strategies; pair work; cooperative learning; reading

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze