KDO MLUVÍ, TEN SE UČÍ: VZTAH MEZI PARTICIPACÍ ŽÁKŮ NA VÝUKOVÉ KOMUNIKACI A JEJICH VZDĚLÁVACÍMI VÝSLEDKY

ABSTRAKTY K SYMPOZIÍM – SYMPOZIUM 2

VZTAH MEZI CHARAKTERISTIKAMI VÝUKOVÉ KOMUNIKACE A VZDĚLÁVACÍMI VÝSLEDKY ŽÁKŮ

Autoři : Šeďová Klára, Sedláček Martin

Abstrakt : V odborné komunitě je dnes poměrně široce sdílený předpoklad o vztahu mezi komunikací, myšlením a učením (Resnick et al., 2017). Empirická evidence podporující tento předpoklad je však dosud sporá. Cílem tohoto příspěvku je proto prozkoumat vztah mezi participací žáků na výukové komunikaci a jejich vzdělávacími výsledky.

Klíčová slova: výuková komunikace, žákovská participace, vzdělávací výsledky žáků, učení

Článek ke stažení [PDF] : KDO MLUVÍ, TEN SE UČÍ: VZTAH MEZI PARTICIPACÍ ŽÁKŮ NA VÝUKOVÉ KOMUNIKACI A JEJICH VZDĚLÁVACÍMI VÝSLEDKY

Title: THE ONE WHO SPEAKS LEARNS MORE: THE RELATIONSHIP BETWEEN STUDENT CLASSROOM TALK AND STUDENT ACHIEVEMENT

Abstract: The aim of this paper is to investigate the relationship between student classroom talk and student achievement. A total of 639 Grade 9 studentsfrom 32 classrooms participated in the research project. We conducted a structured observation in language arts lessons (two lessons in each classroom).

Keywords: Classroom communication, student talk, student achievement, learning

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze