KLIMATICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ: VZTAH ŽÁKOVSKÉHO SEBEHODNOCENÍ, ZNALOSTÍ, POSTOJŮ A CHOVÁNÍ

Autoři: Karel Nepraš, Roman Kroufek

Abstrakt: Příspěvek se zabývá vztahem mezi žákovským sebehodnocením a dimenzemi znalostí o klimatu, environmentálních postojů, proenvironmentálního chování a postojů ke klimatu. Sebehodnocení je v kontextu výzkumu v klimatickém a environmentálním vzdělávání využito k získání bazální znalostní nebo postojové informace a konfrontováno s výsledky ověřených výzkumných nástrojů. V části řešených dimenzí výsledky odhalily pozitivní vztah mezi jednoduchým sebehodnocením a výstupem komplexního nástroje.

Klíčová slova: klimatické vzdělávání, sebehodnocení, znalosti o klimatu, environmentální postoje, proenvironmentální chování, postoje ke klimatu

Článek ke stažení [PDF]

Title: CLIMATE CHANGE EDUCATION: THE RELATIONSHIP BETWEEN STUDENT SELF- ASSESSMENT, KNOWLEDGE, ATTITUDES AND BEHAVIOUR

Abstract: The paper examines the relationship between student self-assessment and the dimensions of climate knowledge, environmental attitudes, pro-environmental behaviour and climate attitudes. Self-assessment is used to obtain baseline knowledge or attitudinal information. It is then compared with the results of validated research tools in environmental education. The results revealed a greater number of positive relationships between self-assessment and the outcome of the comprehensive tool.

Keywords: climate change education, self-assessment, climate change knowledge, environmental attitudes, pro-environmental behaviour, climate change attitudes

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze