Mapování proměny pedagogických procesů a podmínek společného vzdělávání v běžných základních školách (Mapping changes of pedagogical processes and conditions of inclusive education in primary schools)

Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání

Autoři : Jiřina Novotná, Miroslav Grznár

Abstrakt : Cílem příspěvku je představit vybrané výsledky kvalitativní části smíšeného výzkumu projektu IPs APIV A realizovaného NÚV. Kvalitativní část šetření byla zacílena na zjišťování, jak učitelé a ředitelé běžných základních škol vnímají a hodnotí změny spojené s implementací společného vzdělávání od roku 2016, jak inkluzívní přístup ovlivňuje jejich výuku, jaké je jejich pojetí společného vzdělávání a jak hodnotí podmínky pro realizaci společného vzdělávání a výhledy své školy.

Klíčová slova: Společné vzdělávání, učitelé základních škol, inkluzívní přístup ve vyučování, kvalitativní výzkum

Článek ke stažení [PDF] : Mapování proměny pedagogických procesů a podmínek společného vzdělávání v běžných základních školách (Mapping changes of pedagogical processes and conditions of inclusive education in primary schools)

Keywords: Inclusive education, teachers of primary schools, inclusive teaching practice, qualitative research

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze