Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání
Autoři : Jiřina Novotná, Miroslav Grznár
Abstrakt : Cílem příspěvku je představit vybrané výsledky kvalitativní části smíšeného výzkumu projektu IPs APIV A realizovaného NÚV. Kvalitativní část šetření byla zacílena na zjišťování, jak učitelé a ředitelé běžných základních škol vnímají a hodnotí změny spojené s implementací společného vzdělávání od roku 2016, jak inkluzívní přístup ovlivňuje jejich výuku, jaké je jejich pojetí společného vzdělávání a jak hodnotí podmínky pro realizaci společného vzdělávání a výhledy své školy.
Klíčová slova: Společné vzdělávání, učitelé základních škol, inkluzívní přístup ve vyučování, kvalitativní výzkum
Článek ke stažení [PDF] : Mapování proměny pedagogických procesů a podmínek společného vzdělávání v běžných základních školách (Mapping changes of pedagogical processes and conditions of inclusive education in primary schools)
Keywords: Inclusive education, teachers of primary schools, inclusive teaching practice, qualitative research
Download the article in English [PDF]: Not available