Obsahová analýza a možnosti jejího využití při zkoumání školy

3. SEKCE Výzkum vnitřní proměny školy v širších sociálních souvislostech

Autor: LENKA HLOUŠKOVÁ

Abstrakt: Obsahová analýza je výzkumná technika, která přináší nový vhled doproblematilSf, zvyšuje výzkumníkovo porozumění dílčím jevům a informuje o reálnémchování. V CR ani v zahraničí není při zkoumání reality škol běžně využívanou výzkumnoutechnikou. V příspěvku budou představeny možnosti a omezení této techniky přizkoumání proměny záldadních škol, které budou doloženy konkrétními příldady z výzkumukul tmy školy..

Klíčová slova: obsahová analýza, výzkum školy, kultura školy

Článek ke stažení [PDF]: Obsahová analýza a možnosti jejího využití při zkoumání školy

Title: Content Analysis and its Applicability in School Research

Abstract: Content analysis as a research technique brings new insight into problems,helps researchers comprehend partial phenomena, and informs about real behaviours.Yet, both in the Czech Republic and abroad, it is rarely used for the exploration of thereallife of schools. The contribution comments on the applicability and the limits ofsuch technique for the research of the transformation of basic schools, presentingspecific examples of a research of school cul ture.

Key words: content analysis, research of school, school culture

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze