PODPORA AKTIVITY STUDENTŮ PŘI SYNCHRONNÍ VÝUCE MATEMATIKY

Autoři: Jan Fiala

Abstrakt: Příspěvek shrnuje dosavadní zkušenosti autora s online výukou matematiky a představuje některé aktivizující výukové metody a techniky jako prostředek rozvoje aktivity studentů při online výuce na různých typech škol. Výběr aktivizujících metod vyplývá především ze zkušeností autora, odborné literatury, z diskusí se studenty a učiteli i z výsledků dotazníku z konce školního roku 2019/2020.

Klíčová slova: e‑learning, distanční vzdělávání, výuka matematiky, aktivizující metody výuky

Článek ke stažení [PDF]

Title: SUPPORT FOR STUDENT ACTIVITY IN SYNCHRONOUS TEACHING OF MATHEMATICS

Abstract: The paper summarizes the author’s previous experience with online teaching of Mathematics and presents some activating teaching methods and techniques as a means of developing students’ activity in online teaching at various types of schools. The selection of activating teaching methods results mainly from the au ‑ thor’s experience, from the literature, from discussions with students and teachers and from the results of a questionnaire from the end of the 2019/2020 school year.

Keywords: e‑learning, distance learning, teaching mathematics, activating teaching method

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze