Autor: Jaroslav Vala
Sekce 3: Minulost, přítomnost a budoucnost oborových didaktik
Abstrakt: Střednímu odbornému a učňovskému školství nebýv. ve srovnání s jinými typy škol věnována příliš velká pozornost. V rámci výzkumn.ho projektu sledujícího čtenářskou recepci studentů základních a středních škol jsme se částečně zaměřili i na tento typ studentů. V příspěvku nejprve charakterizujeme tento výzkumný projekt a objasníme jeho cíle. Poté představíme výzkum recepce vybraných b.snických textů studenty středního odborného učiliště.
Klíčová slova: recepce poezie, sémantický diferenciál, faktorová analýza, literární výchova, gymnázium, střední odborné učiliště
-
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Poezie v recepci studentů středních odborných škol a učilišť
Title: Poetry in the reception students of secondary technical and vocational schools
Abstract: Not too big attention is paid to a secondary vocational and apprentice education comparing to other types of school. The research project monitoring the reader’s reception of students at primary and secondary schools focuses partially on this type of students, as well. In the report we firstly characterize this research project and clarify its aims. Afterwards we introduce the research of reception of poetic texts chosen by secondary vocational school students.
Keywords: poetry reception, semantic differential, factor analysis, literary education, grammar school, secondary vocational school
Download the article in English [PDF]: Not available