POUŽITÍ HERNÍCH METOD VE VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH

Autor: Jan Froněk 

Abstrakt: Článek představuje výsledky dotazníkového šetření k tématu pouţití her lektory ve vzdělávání dospělých. Otázky jsou členěny do tří oblastí: a) pouţití her v kurzech (kde, kolik času, které druhy, k jakým cílům), b) které metody jsou povaţovány za záţitkové, c) lektoři a hry (kde se naučili pouţívat hry, jaký je původ pouţívaných her). Poukazováno je na místy významné rozdíly mezi respondenty dvou skupin: lektorů z Profesního sdruţení pro záţitkové vzdělávání (PSZV) a lektorů mimo toto sdruţení. Analýza dat je u většiny otázek kvantitativní (popisná statistika, korelace, neparametrické testy hypotéz). 

Klíčová slova: vzdělávání dospělých, hry, herní metody

Článek ke stažení v češtině [PDF]: POUŽITÍ HERNÍCH METOD VE VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH

 

Abstract: Use of games in adult education. Results of a survey about the use of games by adult education trainers are presented. The questions are divided in three fields: a) the use of games in courses (where, how much time, which types, to which objectives), b) which methods are referred to as experiential, c) trainers and games (where they learned to use them, what is the origin of their games). Significant differences between two groups of trainers are presented: trainers from Czech and Slovak Associations for Experiential Learning (CSAEL) and trainers outside CSAEL. The data analysis is quantitative in most cases (descriptive statistics, correlations, nonparametric test). 

Key words: adult education, simulation and gaming

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze