Autoři: Jana Trhlíková, Richard Veleta
Abstrakt: Příspěvek se zaměřuje na předčasné odchody ze školy, které jsou zpravidla vnímány jako odchod ze vzdělávání před úspěšným dokončením SŠ. Cílem výzkumu bylo zmapovat vnímání tohoto komplexního problému pedagogickými pracovníky ZŠ a SŠ. Metodou fokusních skupin (FS) byly zjišťovány jejich názory na důvody předčasných odchodů, byla mapována preventivní a intervenční opatření realizovaná na školách a byla identifikována opatření, která by snižování předčasných odchodů pomohla. Bylo realizováno 6 FS, s účastí 36 respondentů.
Klíčová slova: předčasné odchody ze školy, kariérové poradenství, preventivní a intervenční opatření
Title: EARLY SCHOOL LEAVING FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL TEACHERS AND COUNSELORS
Abstract: This paper focuses on early school leaving. The aim of the research was to map the perception of this complex problem by primary and secondary school teachers. The focus group method (FG) was used to find out their opinions on the reasons for early leaving, preventive and intervention measures implemented at schools were mapped, and measures that would help in reducing early leavers were identified. 6 FG were conducted with the participation of 36 respondents.
Keywords: early school leaving, career guidance, preventive and intervention measures
Download the article in English [PDF]: Not available