PROPOJENÍ TEORIE A PRAXE Z POHLEDU STUDENTŮ UČITELSTVÍ 1. STUPNĚ ZŠ

Autoři: Jana Poche Kargerová, Jana Stará, Petra Vallin

Abstrakt: Příspěvek sleduje řešení vztahu teorie a praxe v programu Učitelství pro 1. stu- peň pro 1. stupeň ZŠ. Naším záměrem bylo zjistit, zda inovace ve výuce studentů Učitelství pro 1. stupeň ZŠ přispěla k propojení teorie a praxe a zlepšila vztah studentů k teorii v učitelské přípravě. Ve výzkumné části jsme hledali odpověď na otázku: Jak vnímají studenti úlohu teorie zprostředkované v rámci předmětů zaměřených na didaktiku 1. stupně a učitelské praktikum.

Klíčová slova: teorie a praxe, příprava učitelů, učitelství pro 1. stupeň

Článek ke stažení [PDF]

Title: LINKING THEORY AND PRACTICE FROM THE PERSPECTIVE OF PRIMARY SCHOOL STUDENT TEACHERS

Abstract: The paper focuses on the relationship between theory and practice in the Primary School Teaching programme. Our intention was to determine whether the innovation in our programme contributed to the link between theory and practice and improved students’ relationship with theory. In the research part, we wanted to answer the question: How do students perceive the role of theory in the courses focused on primary school didactics and teacher practice?

Keywords: theory and practice, teacher education, primary school education

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze