5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta
Autor: Marie Linková
Abstrakt: Příspěvek je zaměřen na identifikaci faktického i preferovaného fyzikálního (především architektonického) prostředí dnešních školních tříd. Vychází z dat získaných dotazníkovým šetřením žáků 3.–5. tříd základních škol a snaží se odpovědět na otázku,jak tito žáci vnímají prostředí své třídy a jaké požadavky na tvorbu edukačního prostředí kladou.
Klíčová slova: edukační (učební) prostředí, třída, prostor učebny, uspořádání třídy
Článek ke stažení [PDF]: Prostředí třídy jako edukační prostor žáků primární školy
Title: Environment in the classroom as the learning space in primary school
Abstract: The entry concentres at identification both of practical and preferred physical(especially architectural) environments in nowadays classrooms. It results from pupils’ questionnaire investigation in 3rd–5th class of basic schools and aspires to answer howthe pupils sense the climate in their classroom and which demands for learning environment formation they have.
Key words: learning environment, classroom, classroom space, classroom arrangement
Download the article in English [PDF]: Not available