Autor: Anna Tomková
Sekce 2: Kvalita učitele a učitelského vzdělávání
Abstrakt: V příspěvku jsou prezentovány výsledky empirického výzkumu zaměřeného na vývoj a pilotní ověřování Rámce profesních kvalit učitele (charakteristiky kvalit práce vynikajícího učitele základní a střední školy). Dále se příspěvek zabýv. vývojem a pilotním ověřováním modelu práce s Rámcem profesních kvalit učitele pro profesní rozvoj učitelů. Základními výzkumnými otázkami jsou: Jaké jsou charakteristiky kvality práce učitele základní a střední školy a jak je vyjádřit?
Klíčová slova: Rámec profesních kvalit učitele, kritéria a ukazatele kvality, sebehodnocení a hodnocení, profesní rozvoj učitele, portfolio
-
Článek ke stažení v češtině [PDF]: Rámec profesních kvalit učitele
Title: Framework of Teacher Professional Qualities
Abstract: Paper presents the results of empirical research aimed at designing and piloting the Framework of Teacher Professional Qualities (characteristics of an excellent primary and lower secondary teacher performance), and the model of Framework use. The main research questions are: What are the characteristics of quality in primary and lower secondary teacher performance, and how to express them? How to differentiate quality of novice nad experienced teacher performance?
Keywords: Framawork of Teacher Professional Qualities, criterions and indicators of the quality, self-evaluation and evaluation, teacher professional development, portfolio
Download the article in English [PDF]: Not available