RODIČE A ŠKOLA – SOUKROMÉ DOUČOVÁNÍ JAKO INDIKÁTOR „NEPARTNERSKÉHO“ VZTAHU

Autoři: Barbora Nekardová, Vít Šťastný

Abstrakt: Cílem příspěvku je popsat, jakým způsobem rodiče doučovaných dětí vnímají pobídky ze strany školy při zajišťování soukromého doučování pro jejich děti. Hlavním zdrojem dat jsou polostrukturované rozhovory s rodiči, které byly realizovány v době, kdy soukromé doučování u dětí již začalo anebo rodiče jeho zajištění vážně zvažovali. Škola z pohledu rodičů neuspokojuje či nedokáže uspokojit vzdělávací potřeby jejich dětí, často navzdory jejich snaze nespokojenost směrem ke škole komunikovat. Na iniciaci změn ve škole následně rezignují a zajišťují soukromé doučování.

Klíčová slova: soukromé doučování, stínové vzdělávání, rodiče, škola, učitelé

Článek ke stažení [PDF]

Title: PARENTS AND SCHOOL – PRIVATE TUTORING AS AN INDICATOR OF “NON- PARTNERSHIP” RELATIONSHIP

Abstract: The aim of the paper is to describe how parents of tutored children perceive incentives from the school when providing private tutoring for their children. The main source of data are semi-structured interviews with parents, which were carried out at a time when private tutoring for pupils had already started or when parents were seriously considering providing it. From the perspective of parents, the school does not or cannot satisfy the educational needs of their children, often despite their efforts to communicate their dissatisfaction to the school. They subsequently resign to the changes at school and procure private tutoring.

Keywords: private tutoring, shadow education, parents, school, teachers

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze