Role rodičů ve vztahu s výchovným zařízením: informace z výzkumu

4. SEKCE Výzkum výchovy a vzdělávání v mimoškolním prostředí

Autor: VĚRA FILIPI

Abstrakt: Příspěvek je věnován zkušenostem s probíhajícím výzkumem v rámci výzkumnéhoúkolu GAČR 406/06/031 Komunitní systém v resocializačních zařízeních, jehož tématickousoučástí je i zkoumání vztahů převýchovného zařízení s vnějším sociálním prostředím. Autorka sev rámci této problematiky zaměřuje na identifikaci rolí rodičů vůči výchovnému zařízení amožnostmi zaangažování rodičů do resocializačního procesu.

Klíčová slova: Výchovný ústav-resocializační zařízení, relevantní vnější sociální prostředí,vztahy resocializačního zařízení s vnějším sociálním prostředím, spolupráce výchovného ústavu srodiči klientů, role rodičů.

Článek ke stažení [PDF]: Role rodičů ve vztahu s výchovným zařízením: informace z výzkumu

Title: Parental roles with correctional facilities: information of research

Astract: The article is devoted to the experience with the currently running researchwithin the research task GAČR 406/06/031 called Community system in correctional facilities, apart of which is also a research into the relationship of a correctional facility and outer socialenvironment. Within this issue, the writer focuses on the identification of parental roles towardscorrectional facilities and the possibilities of parents entering into the correctional process.

Key words: Correctional facility (correctional institution), the relevant outer socialenvirons, relationships of correctional facility to outer social environs, the cooperation ofcorrectional facilty with client parents, research targets, research sample, the methods of obtaingprimary data, parental roles.

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze