Autoři: Eva Sedláková
Abstrakt: Příspěvek pojednává o self ‑efficacy a hloubkovém přístupu u studentů učitelských a neučitelských oborů a rozdílech mezi těmito dvěma skupinami respondentů. Výzkumu se zúčastnilo 251 studentů z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Jako výzkumná metody byl použit dotazník přístupu k učení a Self ‑efficacy škála. Z výsledků vyplynulo, že mezi skupinami nebyly prokázány signifikatně významné rozdíly.
Klíčová slova: self ‑efficacy, hloubkový přístup, studium, student
Title: SELF ‑EFFICACY AND THE DEEP APPROACH TO LEARNING IN STUDENTS OF TEACHING AND NON ‑TEACHING FIELDS
Abstract: The contribution deals with self ‑efficacy and in ‑depth approach in students of teaching and non ‑teaching disciplines and the differences between these two groups of respondents. The research was attended by 251 students from the Faculty of Education of Palacký University in Olomouc. Study Process Questionnaire and the Self ‑efficacy scale were used as research methods. The results showed that there were no significant differences between the groups.
Keywords: self ‑efficacy, deep approach, study, student
Download the article in English [PDF]: Not available