ŠKOLNÍ ROK JAKO KAŽDÝ JINÝ? PŘÍPADOVÁ STUDIE ŘÍZENÍ VZDĚLÁVÁNÍ V PANDEMII VE ŠKOLNÍM ROCE 2021/2022

Autoři: Magdalena Mouralová, Štěpánka Volfová, Eva M. Hejzlarová

Abstrakt: Příspěvek se zaměřuje na řízení vzdělávání a vztahy mezi aktéry v pandemické vlně v první půlce šk. roku 2021/2022, kdy školy byly otevřeny, ale žáci a učitelé byli často nepřítomni kvůli nemoci a karanténám. Teoreticky se opíráme o koncept mikropolitik. S využitím administrativních dat a polostrukturovaných rozhovorů s aktéry ukazujeme, jak probíhala implementace centrálních politik a jak se škola a obec vypořádávaly s proměnlivostí a nejasností regulací a ne- kontrolovaným tokem informací.

Klíčová slova: pandemie COVID-19, řízení vzdělávání, aktéři vzdělávací politiky, implementace, mikropolitiky

Článek ke stažení [PDF]

Title: A SCHOOL YEAR LIKE ANY OTHER? A CASE STUDY OF EDUCATION MANAGEMENT IN PANDEMICS IN THE 2021/2022 SCHOOL YEAR

Abstract: The paper focuses on the management of education and the relationships between actors in the pandemic wave during the 2021/2022 school year, when schools were open but students and teachers were often absent due to illness and quarantines. Using administrative data and semi-structured interviews with actors and the theoretical concept of micro-policy, we show how central policies were implemented and how the school and community cope with the ambiguity of regulations and the uncontrolled flow of information.

Keywords: COVID-19 pandemics, management of education, actors od educational policy, implementation, micropolicies

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze