1. SEKCE Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy
Autor: Radek Cvach
Abstrakt: Autor příspěvku se pokusil jednoduchou sondou ukázat stav připravenosti ZŠ na výuku podleRVP ZV, těsně před jejím spuštěním v září 2007. Sondáž byla provedena studenty učitelstvípři jejich asistentské praxi v letním semestru 07 a zahrnuje cca 80 dotazovaných škol.Navázala také na předchozí výzkum, který byl proveden katedrou pedagogiky a psychologiePF JU před dvěma roky. Hlavním cílem bylo podívat se na to, jak vypadají jednotlivé ŠVP narůzných školách (event. v jaké fázi přípravy na školách ŠVP jsou) v době, kdy již do vlastnívýuky podle nich nezbývá mnoho času.
Klíčová slova: kurikulární reforma, rámcové vzdělávací programy (RVP), školní vzdělávací programy(ŠVP), vzdělávací oblasti a obory, klíčové kompetence, průřezová témata,
Článek ke stažení [PDF]: Školní vzdělávací programy (ŠVP) těsně před spuštěním
Title: School educational programmes (SEP) shortly before launching
Abstract: The author of the article tried by a brief probe to analyze the preparedness of the elementaryschool system to accept framework educational programme (FEP), shortly before launchingin September 2007. The probe was carried out by students of teaching within the scope oftheir assistent training in the summer semester of 2007 and covers over 80 respondentschools. The probe linked to the previous research which was realised by the Institute ofPedagogy and Psychology of the Southbohemian University two years ago. The leading goalof the probe was to explore the particular school educational programmes on various schools(or, alternatively, how preparations are going), now when not much time remains till lounchof the SEP.
Key words: Curricular reform, framework educational programme (FEP), school educational programme(SEP), educational fields and domains, key competences, cross-section topics
Download the article in English [PDF]: Not available