Autoři: Jiří Kohout, Jan Slavík, Tomáš Janík, Václav Stacke, Markéta Kuberská, Petra Konečná, Pavel Masopust, Věra Ferdiánová, Pavel Mentlík
Abstrakt: Příspěvek navazuje na loňskou zprávu, je též zaměřen na problematiku působení učebního prostředí na kognitivní změny žákovské zkušenosti. Nyní jsme detailně zkoumali přetváření významové a logické struktury znalostí pod vlivem podnětů z učebního prostředí v návaznosti na žákovské zdůvodňování poznatků. Bylo zjištěno, že struktury znalostí u zkoumaných žáků jsou často málo stabilní a zdůvodňování poznatků je spojeno s chybami způsobenými malou hloubkou porozumění.
Klíčová slova: učební prostředí, kognitivní změny, významová a logická struktura znalostí
Title: TRANSFORMING CONTENT IN THE CLASSROOM: THE INFLUENCE OF INSTRUCTIONAL DETAILS ON THE STRUCTURING OF THE STUDENT EXPERIENCE WITH ACTIVE CONTENT
Abstract: The paper builds on last year’s report. It is also focused on the issue of the influence of the learning environment on the cognitive changes of the pupil’s experience. We have now examined in detail the transformation of the semantic and logical structure of knowledge in connection with the pupil’s reasoning of knowledge. It has been found that the knowledge structures are often not stable enough and the reasoning of knowledge is associated with errors due to a low depth of understanding.
Keywords: learning environment, cognitive changes, semantic and logical structure of knowledge
Download the article in English [PDF]: Not available