2. SEKCE Výzkum role učitele v kontextu kurikulární reformy
Autor: Katerina Korcová
Abstrakt: Prezentovaný příspevek je součástí disertační práce, která prověřuje, zda učitelův způsob a realizace výuky ovlivňují charakter zvládnutí učiva žáky. Text seznamuje s výzkumem, který je založený na metodě pozorování. Proběhl u 16 učitelek ve třetích třídách základní školy v hodině prvouky a zaměřil se na přítomnost konstruktivistických znaků ve výuce.
Klíčová slova: Konstruktivismus, konstruktivistické znaky výuky, pozorování výuky
Článek ke stažení [PDF]: Učí učitelé konstruktivisticky?
Title: Cooperative teachers of student’s pedagogical practice at teaching for preprimary schools – some characteristics
Abstract: This contribution is a part outcome of dissertation where should be found out if theteacher’s concept of schooling influences that pupils are able to keep the taught topic inmind. It was observed 16 teachers in the third class of primary school and theobservation was focused on whether the teachers used the constructivist approach.
Key words: Constructivism, characteristic of construstivist education, observation of education
Download the article in English [PDF]: Not available