ÚSPĚŠNÉ VENKOVSKÉ ŠKOLY NA LOKÁLNÍM „TRHU“: ROZŠÍŘENÁ TYPOLOGIE

Autoři: Dominik Dvořák , Silvie R. Kučerová, Zdeněk Svoboda, Ladislav Zilcher, Petr Meyer, Jan Šmíd

Abstrakt: Volba školy je v řadě zemí podporována vzdělávací politikou, avšak reakce škol na ni je málo studována. Navíc většina dosavadních výzkumů pochází z městského prostředí. Naše studie založená na smíšené metodologii využívající administrativní data a kvalitativní případové studie shrnuje výsledky dosavadního výzkumu chování českých venkovských škol a rozšiřuje existující typologie zejména prostřednictvím analýzy vztahů mezi sousedícími školami na kvazi-trhu se vzděláváním.

Klíčová slova: venkovské školy, tržní přístup, volba školy, Česko, smíšená metodologie

Článek ke stažení [PDF]

Title: IN-DEMAND RURAL SCHOOLS ON LOCAL QUASI-MARKETS: AN EXTENDED TYPOLOGY

Abstract: School choice is supported by education policy in many countries, but school responses to it is little studied. Moreover, most of the studies to date come from urban settings. Our study, based on a mixed methodology using administrative data and qualitative case studies, summarizes the results of previous research on the organizational behaviour of Czech rural schools and expands the existing typologies especially through the analysis of relations between neighbouring schools in a quasi-market with education.

Keywords: rural schools, education quasi-markets, school choice, Czechia, mixed approach

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze