Výsledky komparativní analýzy studijních plánů strukturovaného učitelského studia na dalších fakultách připravujících učitele přírodovědných předmětů v ČR

6. SEKCE Výzkum vzdělávání učitelů

Autoři: Milada Švecová

Ilona Horychová

Abstrakt: Stávající pojetí pregraduálního studia učitelství přírodovědných předmětů vychází navětšině vysokých škol z konceptu kreditního systému a z postupného přechodu na strukturovaný třístupňový systém. Dalším fenoménem je implementace modulového systému s větším prostorem pro volitelnost kurzů a posílením kreativity a samostatnosti posluchače – budoucího učitele při vytváření individuálního studijního plánu respektujícího oborovou profilaci už v počátečních letech studia na vysoké škole. Jedním z pozitivních rysů strukturovaného pojetí studia je i vytvoření prostupnosti mezi fakultami v rámci jedné univerzity, ale i mimo ni. Analýza stud. plánů byla provedena v rámci řešení výzkumného záměru MSM0021620862 „Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání“.

Klíčová slova: komparativní analýza, učitelské studium, studijní plány, přírodovědné předměty

Článek ke stažení [PDF]: Výsledky komparativní analýzy studijních plánů strukturovaného učitelského studia na dalších fakultách připravujících učitele přírodovědných předmětů v ČR

Title: Results of comparative analysis of structured study curricula for teacher students in the faculties preparing teachers of natural sciencesin the Czech Republic

Abstract: In most of universities, current conceptions of pre-graduate teachers study of natural sciences follow the credit system as well as the gradual transition to the structured three-stage study. A modular structure can be introduced enabling the students to choose courses independently to a large degree. It enhances students´ creativity at composition of their individual curricula, respecting their fields of study already in the beginning years of their university study. The structured model of study yields a goodbase for permeability among all faculties of an university as well as more universities.Curricula have been analysed as a part of the research project MSM 0021620862 „Teacher´s profession under changing demands on education“.

Key words: comparative analysis, teacher study, curriculum, natural science subjects

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze