VYUŽITÍ METODY SNOEZELEN V MATEŘSKÉ ŠKOLE U DĚTÍ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI

Autoři: Monika Kadrnožková

Abstrakt: Cílem šetření je poukázat na možnosti využití multifunkční metody Snoezelen u dětí se SVP v běžné MŠ. Příspěvek představuje efekty využívání metody Snoezelen u dětí s kombinovaným postižením v MŠ speciální. Výzkumnou část tvoří kvalitativní případová studie realizovaná ve dvou MŠ speciálních, které využívají smyslovou stimulaci v místnosti Snoezelen. Pro sběr dat byl využit rozhovor se speciálními pedagogy, asistenty pedagoga a pozorování stimulace dětí v místnosti Snoezelen. Závěr šetření nabízí příklady dobré praxe využití metody Snoezelen u dětí v MŠ speciální a možné využití u dětí se SVP v běžných MŠ.

Klíčová slova: metoda Snoezelen, speciální vzdělávací potřeby, mateřská škola

Článek ke stažení [PDF]

Title: THE USE OF THE SNOEZELEN METHOD IN KINDERGARTENS FOR CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS

Abstract: The paper deals with the possibilities of using the multifunctional Snoezelen method in normal kindergartens for children with special educational needs (SEN). This article presents a qualitative case study conducted in two special kindergartens that use sensory stimulation in the Snoezelen room. The interviews were conducted with the special educators and teaching assistants. Observation of the children’s stimulation in the Snoezelen room was carried out. The conclusions present examples of good practice using the Snoezelen method with children enrolled in a special kindergarten. They offer possible applications for children with SEN in normal kindergarten.

Keywords: Snoezelen method, child with special educational needs, kindergarten

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze