Autoři: Denisa Zimová
Abstrakt: Cílem výzkumu bylo zjistit prostřednictvím digitálního vzdělávacího softwaru, konkrétně s pomocí HistoryLabu, jakým způsobem hodnotí studenti šesti tříd na vyšším stupni gymnázií jeho využití ve vyučovacích hodinách oproti standardně vedené výuce a jaké spatřují výhody či nevýhody v takto pojaté výuce s pomocí vzdělávací aplikace a s technologiemi. Zároveň si mohli studenti vyzkoušet netradiční hodinu dějepisu propojenou s badatelsky orientovanou výukou.
Klíčová slova: HistoryLab, výuka dějepisu, digitální technologie, badatelsky orientovaná výuka, digitální vzdělávání
Title: EDUCATIONAL APPLICATIONS IN HISTORY TEACHING: STUDENTS’ RESPONSE TO THE HISTORYLAB WEB APPLICATION
Abstract: The aim of the research was to find out, through the use of digital educational software, specifically HistoryLab, how students in sixth grade at the upper secondary level evaluate its use in the classroom compared to standard teaching, and what they see as the advantages or disadvantages of such teaching with the help of educational applications and technology. At the same time, students could try out a non-traditional history lesson connected with inquiry based education teaching.
Keywords: HistoryLab, history teaching, digital technologies, inquiry based education, digital education
Download the article in English [PDF]: Not available