Autoři: Karel Gargulák, Martina Kavanová
Abstrakt: Cílem příspěvku je shrnout výzkumné poznatky z několika vln reprezentativního šetření domácností nově příchozích uprchlíků z Ukrajiny o vzdělávání jejich dětí v České republice. Výzkum mapuje zkušenosti domácností uprchlíků především v oblastech přístupu ke vzdělávání, jeho podobě či zapojení do žákovských kolektivů. Zaměřuje se na ověření uplatnění integračního či separačního modelu pro vzdělávání dětí a žáků – cizinců.
Klíčová slova: vzdělávání, uprchlíci, Ukrajina, integrace, separace
Title: EXPERIMENTING IN PHYSICS EDUCATION: WHAT ACTIVITIES DO STUDENTS INTERESTED IN STUDYING STEM PREFER?
Abstract: The aim of the paper is to summarize research findings from several waves of a representative survey of households of newly arrived refugees from Ukraine about the education of their children in the Czech Republic. The research maps the experiences of refugee households mainly in the areas of access to education, its form and participation in student groups. It aims to verify the application of the integration or separation model for the education of children – foreigners.
Keywords: education, refugees, Ukraine, integration, separation
Download the article in English [PDF]: Not available