Autoři: Eva Dittingerová, Veronika Rodová, Katja Ropret Perne, Tomáš Mohapl Doležal
Abstrakt: Příspěvek přináší vybrané výsledky procesu zkoumání tématu wellbeingu skrze metody dramatické výchovy, což bylo náplní vzdělávacího cyklu pro učitele základních škol v rámci mezinárodního projektu „To be or not to be well? – Drama and theatre in education“. Proces byl postavený na tvořivosti a partnerském vztahu lektorů a účastníků coby významném předpokladu změny. Základním principem je hra v roli a následná diskuze jako zdroj cyklické reflexe tématu wellbeingu. Jádro příspěvku tvoří výstupy zprostředkované skrze roz‑ víjení obsahu životní a profesní spokojenosti a polarity pojmů žití a přežívání.
Klíčová slova: wellbeing, dramatická výchova, wellness, učitel
Title: EXPLORING WELL ‑BEING AT SCHOOL THROUGH DRAMA
Abstract: The paper presents selected results of the process of exploring the topic of well ‑being through drama, which was the content of the training course for primary school teachers within the international project “To be or not to be well?—Drama and theater in education”. The process was based on the creativity and partnership as an important prerequisite for change. The basic principle is role play and subsequent discussion as a source of cyclical reflection on the topic of well ‑being. The core consists of outputs elaborated on life and professional satisfaction and living and surviving.
Keywords: well‑being, drama in education, wellness, teacher.
Download the article in English [PDF]: Not available