„ZE STARÉ A Z NOVÉ ŠKOLY?“: DISKURS ŘÍZENÍ TŘÍDY PROVÁZEJÍCÍ UČITELKY A STUDENTKY UČITELSTVÍ

ABSTRAKTY K SYMPOZIÍM – SYMPOZIUM 1

STRATEGIE ŘÍZENÍ TŘÍDY (STUDENTY UČITELSTVÍ A JEJICH PROVÁZEJÍCÍMI UČITELI)

Autor : Lojdová Kateřina

Abstrakt : Cílem příspěvku je identifikovat diskurs řízení třídy studentky učitelství na praxi a její provázející učitelky a popsat jejich vzájemný vztah. Analýza diskursu se zaměřuje na dvě oblasti řízení třídy: didaktickou (instructional management) a sociální (behavioral management).

Klíčová slova: kritická diskursivní analýza (CDA), management třídy, řízení třídy, učitel, výuková interakce, vztah učitele a žáků

Článek ke stažení [PDF] : „ZE STARÉ A Z NOVÉ ŠKOLY?“: DISKURS ŘÍZENÍ TŘÍDY PROVÁZEJÍCÍ UČITELKY A STUDENTKY UČITELSTVÍ

Title:  ONE OF THE OLD SCHOOL AND ONE OF THE NEW-SCHOOL? CLASSROOM MANAGEMENT DISCOURSE OF MENTOR TEACHER AND STUDENT TEACHER

Abstract: This paper is focused on classrooom management discourse by mentor teachers and student teachers during long-term practice. It describes these discourses and how they mutually support or confront each other.

Keywords: classroom interaction, classroom management, critical discoursean alysis (CDA), discipline, students, student-teacher relationships

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze