Autoři
Tereza Vašutová, Zuzana Sikorová, Michaela Milerová
Abstrakt
Výzkumné šetření se zabývá způsoby užívání studijních zdrojů při přípravě vysokoškolských studentů na výuku/na zkoušku. Pozornost je zaměřena na to, jak studenti studijní zdroje získávají, a jak se studijními zdroji pracují. Soustředili jsme se i na preferenci elektronických nebo tištěných zdrojů ze strany studentů. A na učební situace, ve kterých studenti typy zdrojů využívají. Výzkumné šetření je provedeno pomocí kvalitativního výzkumu (hloubkové rozhovory) s prvkem kvantitativního designu. Bylo zjištěno několik faktorů, které s užíváním studijních zdrojů úzce souvisí.
Klíčová slova
přístupy k učení, studijní zdroje, způsoby užívání
Title
WAYS OF USING STUDY RESOURCES: HOW DO UNIVERSITY STUDENTS PREPARE FOR CLASSES AND EXAMS?
Abstract
The research deals with the issue of how university students utilise study resources in their preparation for classes / examination. The focus is primarily on how students obtain them and how they work with study resources. In this regard, we also focused on students’ preferences regarding electronic or printed resources. The research employs qualitative research methods (deep interview) combined with an element of quantitative design. Our analysis of in-depth interviews has revealed several characteristics typical of the use of study resources.
Keywords
Approaches to learning, study resources, ways of ing study resources
Download the article in English [PDF]: