MŮŽE BÝT ROZBOR HOSPITAČNÍHO ZÁZNAMU VARIANTOU KVALITATIVNÍHO VÝZKUMU?

1. SEKCE: Reflexe kvalitativních metodologických přístupů

Autor: RUDOLF PODLIPSKÝ

Anotace: Obsahové jádro příspěvku tvoří podstatná část méně obvykléhodidaktického rozboru stručného hospitačního záznamu (Vv, 8. ročník ZŠ).Rozbor je do značné míry založen na „konceptové analýze“, která jeuplatňována v artefiletice. Je zde nabízena určitá koncepce analýzyzáznamu, která je ve svých detailech sledovatelná a ověřitelná, a kterápodle autora může být variantou kvalitativního výzkumu.

 

Klíčová slova: výtvarná výchova, hospitační záznam, konceptová analýza,kvalitativní výzkum

Článek ke stažení [PDF]: MŮŽE BÝT ROZBOR HOSPITAČNÍHO ZÁZNAMU VARIANTOU KVALITATIVNÍHOVÝZKUMU?

Abstract: The subject of the essay is mainly made up with less usual didactic analysis of the brief recording of inspection of an visual art education inthe 8th form at a basic school. The analysis is especially based on the„concept analysis“ which is in use in artefiletic. In the essay such aconception of the analysis of the recording and tested and can be inauthor’s opinion a variant of the qualitative research.

Keywords: visual art education, record of inspection, concept analysis, qualitativeresearch

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze