1. SEKCE Pedagogický výzkum a kurikulární reforma české školy
Autor: Michal Svoboda
Abstrakt: Důležitou součástí programů, které jsou zaměřeny na osobnostní a sociálnírozvoj, je jejich evaluace. Evaluaci chápeme jako systematický postup, jehožprostřednictvím je zjišťována efektivita výchovně-vzdělávacího programu. Evaluaceprogramů se zaměřením na osobnostní a sociální rozvoj patří z pohledu metodologiepedagogicko-psychologického výzkumu k nejsložitějším výzkumným projektům.Příspěvek poukazuje na některé metodologické otázky, které se vztahují k objasněnínejčastějších problémů při měření efektivity prožitkových programů.
Klíčová slova: evaluace, osobnostní a sociální rozvoj, metodologický postup
Článek ke stažení [PDF]: Metodologické otázky evaluace projektů osobnostního a sociálního rozvoje na základních a středních školách
Title: Methodological questions of evaluation of programmes focused onpersonality and social development at primary and secondary schools
Abstract: Evaluation is an important part of programmes which are focused on personality andsocial progress. We comprehend evaluation as systematic process. At the hand of thisprocess we can make an inquiry the effectiveness of educational and trainingprogramme.Evaluation of programmes focused on personality and social progress belongs to themost complicated research designs according to methodology of pedagogical andpsychological research.The report adverts to some methodological questions which can contribute to clearingthe most frequent problems in measurement of the effectiveness of programmes focusedon enjoyment.
Key words: evaluation, personality and social progress, methodological process
Download the article in English [PDF]: Not available