Role učitele v počítačově podporované výuce cizích jazyků

2. SEKCE Výzkum role učitele v kontextu kurikulární reformy

Autor: Jitka Bláhová

Abstrakt: Počítače v posledních desetiletích úspěšně pronikly do profesního života téměř každéhoz nás a staly se tak nepostradatelným prostředkem k vykonávání nejrůznějších činností.I z tohoto důvodu nacházejí počítačové technologie stále výraznější uplatnění také veškolách a v neposlední řadě i přímo ve výuce. Zda a případně jak se pod vlivem použitípočítačů mění výuka cizích jazyků a především role učitele, zajímá autorku tohotopříspěvku. Příspěvek shrnuje první dílčí závěry a hypotézy, k nimž autorka dospěla pozpracování dat z pilotního výzkumu a nastiňuje další plánovaný postup výzkumu.

Klíčová slova: počítačově podporovaná výuka, cizí jazyky, role učitele, konstruktivistická výuka, konstrukce vědomostí, autonomie, autentičnost, kooperace,kvalitativní výzkum, případová studie, pilotní výzkum

Článek ke stažení [PDF]: Role učitele v počítačově podporované výuce cizích jazyků

Title: The role of the teacher in the computer-assisted language learning

Abstract: The computers successfully invaded into the professional life of the majority of us in thelast decades and became an essential instrument for various activities. As a result,computer technologies start to be a part of school life as well, last but not least of theclass work. If and eventually how the teaching of foreign languages and the role of theteacher in the computer-assisted learning change, these are the main researchquestions the author of this paper tries to answer in her theses. This paper summarizesthe first results and hypotheses of the pilot research and outlines the design of the futureresearch.

Key words: computer-assisted learning, foreign languages, role of the teacher,contructivistic learning, knowledge construction, autonomy, authenticity, cooperation,qualitative research, case study, pilot research

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze