2. SEKCE Výzkum role učitele v kontextu kurikulární reformy
Autor: Milena Kurelová
Abstrakt: Příspěvek vychází z výsledků vyřešeného projektu FRVŠ č. 2806/2005, který bylúspěšně obhájen v r. 2006. Jeho cílem bylo navrhnout, jak připravit studenty učitelstvípro základní školy na 1. a 2. stupni jednak na práci s Rámcovým vzdělávacímprogramem pro základní vzdělávání, jednak k získání kompetencí potřebných k přípravěškolních vzdělávacích programů. Součástí studie budou i konkrétní ukázky, a tov jednotlivých vzdělávacích oblastech.
Klíčová slova: Kurikulární reforma, rámcové vzdělávací programy, školnívzdělávací programy, kompetence učitelů
Článek ke stažení [PDF]: Příprava studentů učitelství na kurikulární reformu
Title: Preparing of students teaching for curriculum reform
Abstract: The paper goes from results of the solved project FRVŠ No. 2806/2005, which wassuccessfuly argued in year 2006. Its tendency was to suggest, how prepare students ofteaching for primary school at first and second stages in part for work with frameworkeducational programme for elementary education, partly to acquirement competenceneeded to preparation of the school educational programmes. Concrete exhibits willpart of the study, namely in particular educational areas.
Key words: curriculum reform, framework educational programmes, schooleducational programmes, competence of the teachers
Download the article in English [PDF]: Not available