2. SEKCE Výzkum role učitele v kontextu kurikulární reformy
Autoři: JAROSLAVA VAŠUTOVÁ
JIŘINA NOVOTNÁ
Abstrakt: Projekt PEDPSY vznikl jako reakce na potřebu aktualizace pedagogickopsychologicképl’·ípravy učitelů v kontextu kurikulární reformy. Jeho podstatou jsou”Pedagogické dny”, které byly ověřovány na třech pedagogických fakultách v roce2006/2007 jako nová forma vzdělávání. Obsah tvořily tématické moduly: vzdělávacípolitika, kurikulární reforma, profese učitele, žák a jeho zázemí, výchova k hodnotám ainovace ve vyučování. Nejnovější poznatky, výzkumy a aplikace zprostředkovávalistovkám studentů expe1ti z vysokých škol a praxe. Koncepce této aktivity a výslekdyakčního výzkumu a evaluace budou pí·edmětem sdělení.
Klíčová slova: kurikulární reforma, pedagogicko-psychologická příprava, Pedagogické dny
Článek ke stažení [PDF]: Reflexe aktuálních témat vzdělávací reformy v přípravě učitelů
Title: Reflection of contemporary topics of educational reformin teacher training
Abstract: PEDPSY project was created for the requirement of actualization oťpedagogical and psychological teacher training in curriculum reform context.”Pedagogical days” as a new educational form was veri:fied at three Faculties oťEducation in the year 2006/2007. The content icluded following moduls: educationalpolicy, curriculum reform, teaching profession, pupils and his/her background,education to values, teaching innovations. The expe1ts from universities and practiceprovided a new information, research and applications for hundreds of students.Theconception of this activity, outcomes of action research and evaluation will bepresented.
Key words: curriculum reform, pedagogical and psychological training, Pedagogical days
Download the article in English [PDF]: Not available