5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta
Autoři: Jarmila Honzíková
Jan Novotný
Abstrakt: Článek pojednává o významu tvořivosti v edukačním procesu. Zamýšlí se nad tím,jakou formou lze využít tvořivost jako vyučovací cíl při formování senzomotorických dovedností. V článku jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které bylo zaměřeno na stanovování vyučovacích cílů ve výuce technické výchovy. Uvedené výsledky budou použity jako výchozí podklady pro výzkum tvořivých schopnostíu žáků základních škol. Realizace tohoto výzkumu probíhá v rámci grantu GAČR406/07/0109 – Nonverbální tvořivost v technické výchově.
Klíčová slova: nonverbální tvořivost, vyučovací cíl, senzomotorické dovednosti
Článek ke stažení [PDF]: Rozvoj tvořivých schopností při formování senzomotorických dovedností
Abstract: The paper deals with meaning of creativity in educational process. Gives imagine howto reach creativity as educational goal in sensomotorical skills shaping. Presentsresult of a research which was focused on educational goals setting in teaching oftechnical subjects. Results are disposing as a base for creativity skills research onstudents of basic schools. This research is carrying out in terms of a GAČR grant406/07/0109 – Nonverbal creativity in technical education.
Key words: nonverbal creativity, educational goal, sensomotorical skills
Download the article in English [PDF]: Not available