Rodinné prostředí studenta a jeho postoje ke studiu

5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta

Autoři: Jitka Šlímová

Jana Vašťatková

Abstrakt: Příspěvek se zabývá evaluací možných vztahů mezi postoji studentů ke studiua jejich rodinným prostředím. Uvádí výsledky autoevaluačního šetření postojů studentů ke studiu (pomocí metody sémantického diferenciálu) a vztahuje je k poznatkům získaných z dotazníkového šetření.

Klíčová slova: Postoje studenta ke studiu, rodinné prostředí, sémantický diferenciál

Článek ke stažení [PDF]: Rodinné prostředí studenta a jeho postoje ke studiu

Title: Students´family background and their attitudets towards study

Abstract: The article deals with evaluation of possible relations between students´attitudes towards their study and their family background. It presents the results of theschool self-evaluation research focused on students´ attitudes towards their study (bymeans of semantic differential) and relates them to the outcomes of questionnairesurvey.

Key words: attitude of pupils towards tuition, family background, semantic differential

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze