5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta
Autoři: Jitka Šlímová
Jana Vašťatková
Abstrakt: Příspěvek se zabývá evaluací možných vztahů mezi postoji studentů ke studiua jejich rodinným prostředím. Uvádí výsledky autoevaluačního šetření postojů studentů ke studiu (pomocí metody sémantického diferenciálu) a vztahuje je k poznatkům získaných z dotazníkového šetření.
Klíčová slova: Postoje studenta ke studiu, rodinné prostředí, sémantický diferenciál
Článek ke stažení [PDF]: Rodinné prostředí studenta a jeho postoje ke studiu
Title: Students´family background and their attitudets towards study
Abstract: The article deals with evaluation of possible relations between students´attitudes towards their study and their family background. It presents the results of theschool self-evaluation research focused on students´ attitudes towards their study (bymeans of semantic differential) and relates them to the outcomes of questionnairesurvey.
Key words: attitude of pupils towards tuition, family background, semantic differential
Download the article in English [PDF]: Not available