5. SEKCE Výzkum dítěte, žáka a studenta
Autor: Ivana Šimková
Abstrakt: Příspěvek se zabývá utvářením písařských dovedností u žáků 1. ročníku ZŠ. Je zaměřen na využití alternativní metody doc. J. Šemberové, CSc. při nácviku psaní. V navrhované metodě se plně využívá schopností a nadání dětí se zřetelem k jejich individuálním rozdílům tak, aby se všestranně rozvíjela žákova osobnost. Důraz se klade především na rozumovou činnost žáků, užití pomocné liniatury a orientačních bodů, které jsou důležité zejména pro účinné a systematické řízení písařského rozvoje žáků. Na PF JU jsou studenti zapojováni do výzkumné činnosti, týkající se klasického a alternativního vyučování psaní.
Klíčová slova: žák 1. třídy ZŠ, písařské dovednosti, optimalizace psaní, rozumováčinnost, pomocná liniatura, orientační body, psaní písmen
Článek ke stažení [PDF]: Inovativní metoda v rozvoji písařské gramotnosti v primárním vzdělávání
Title: Innovation method in Nuclear Writing of the Primary Education
Abstract: The donation concerns a simultaneous utilization of an alternative method while initial steps in elementary writing skills. The emphasis is put on brain activities of pupils´, helping lines and orientations points which are important for effective and systematic development of pupils´writing skills.
Key words: elementary writing, brain activities, helping lines, orientations points,effective, systematic development, writing skills
Download the article in English [PDF]: Not available