6. SEKCE Výzkum vzdělávání učitelů
Autor: Olga Jílková
Abstrakt: Příspěvek obsahuje informace z pokusného zadávání techniky „logo mé osobnosti“ studentům PF JU při výuce psychologie osobnosti a jejího vývoje jako stimulu k možné sebereflexi a prohloubení zájmu o předmět. Využití uvedené metody ukázalo, že arteterapeutické postupy jsou studentům velmi blízké, umožňují jim nejen aktivizaci získaných poznatků, ale uvolňují u nich i prožitkové aspekty, tvořivost,zvyšují jejich motivaci pro danou disciplínu.
Klíčová slova: Sebepojetí, arteterapie, artefakt, logo, facilitace.
Článek ke stažení [PDF]: Jiné formy aktivizace studentů pro upevňování poznatků
Title: Other student activation methods for learning re-enforcement
Abstract: The paper deals with the experiment concerned with introducing my personality-logo to students in a teacher – training programme in the context of personal psychology and its development as a stimuli for possible self-reflection and promoting interest in the course itself. The above noted method clearly shows that arttherapeutic approaches are for students easy to use, promote not only activation ofgained knowledge, but also enhance experiential learning , creativity, and promote student’s motivation to engage with the given subject –matter.
Key words: Self-understanding, art-therapy, artefakt, logo, facilitation.
Download the article in English [PDF]: Not available