Mezi autoritářským a demokratickým režimem. Historické milníky základního školství v Československu ve druhé polovině 20. století (Between Authoritarian and Democratic Regime. Historical Milestones of the Primary Education in Czechoslovakia during the Sec

Sekce 8 – Demokracie a výchova

Autoři : Jiří Zounek, Michal Šimáně

Abstrakt : Cílem příspěvku je zmapovat dějiny československého základního školství ve druhé polovině 20. století, přičemž se autoři zaměří na nejdůležitější milníky, které zásadně ovlivnily podobu škol a jejich fungování. Téma přitom uchopí ve dvou základních rovinách. První rovina výkladu se zaměří na makrohistorické milníky, které měly zcela zásadní dopad na život společnosti i na oblast školství. Druhou rovinu výkladu tvoří mikrohistorie, kde lze ukázat, jak mnohovrstevnatá byla realita života učitelů v Československu ve zkoumaném období.

Klíčová slova: Základní školy, Československo, dějiny školství, makro- a mikrohistorie, soudobé dějiny, orální historie

Článek ke stažení [PDF] : Mezi autoritářským a demokratickým režimem. Historické milníky základního školství v Československu ve druhé polovině 20. století (Between Authoritarian and Democratic Regime. Historical Milestones of the Primary Education in Czechoslovakia during the Second Half of the 20th Century)

Keywords: Primary schools, Czechoslovakia, history of education, macro- and microhistory, comtemporary history, oral history

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze