Sekce 8 – Demokracie a výchova
Autoři : Jiří Zounek, Michal Šimáně
Abstrakt : Cílem příspěvku je zmapovat dějiny československého základního školství ve druhé polovině 20. století, přičemž se autoři zaměří na nejdůležitější milníky, které zásadně ovlivnily podobu škol a jejich fungování. Téma přitom uchopí ve dvou základních rovinách. První rovina výkladu se zaměří na makrohistorické milníky, které měly zcela zásadní dopad na život společnosti i na oblast školství. Druhou rovinu výkladu tvoří mikrohistorie, kde lze ukázat, jak mnohovrstevnatá byla realita života učitelů v Československu ve zkoumaném období.
Klíčová slova: Základní školy, Československo, dějiny školství, makro- a mikrohistorie, soudobé dějiny, orální historie
Keywords: Primary schools, Czechoslovakia, history of education, macro- and microhistory, comtemporary history, oral history
Download the article in English [PDF]: Not available