Sekce 5 – Procesy a výsledky výchovy a vzdělávání
Autoři: Lukáš Kolek, Vít Šisler, Patrícia Martinková, Cyril Brom
Abstrakt : Cílem výzkumu bylo zjistit, zda historické videohry mohou změnit explicitní a implicitní postoje hráčů k zobrazovaným historickým událostem. Pro potřeby této studie byla upravena hra Československo 38-89: Vnitřní pohraničí, která pojednávala o odsunu sudetských Němců z českého pohraničí po Druhé světové válce z různých úhlů pohledu. Empirická studie ověřovala vliv této hry na explicitní a implicitní postoje hráčů k dané události ihned po zahrání a také měsíc po intervenci ve srovnání s kontrolní skupinou.
Klíčová slova: explicitní postoje, implicitní postoje, videohry, historie, APE model, média ve vzdělávání
Článek ke stažení [PDF] : Videohry a jejich vliv na postoje hráčů k zobrazované historii : Dlouhodobá empirická studie
Title: Video games and their effects on players ’attitudes towards history : Long-term empirical study
Keywords: explicit attitudes, implicit attitudes, videogames, history, APE model, media in education
Download the article in English [PDF]: Not available