Andragogická dimenze komunitního vzdělávání v kontextu celoživotního učení

Autor: Lucie Smékalová

Sekce 9: Kvalita vysokoškolského vzdělávání a celoživotního učení

Abstrakt: Příspěvek se zabýv. tématem komunitního vzdělávání z andragogického pohledu v kontextu kategorie celoživotního učení. Čerpá z teoretických studií a vybraných tezí strategických dokumentů vzdělávací politiky. Jeho cílem je identifikovat sociální funkce komunitního vzdělávání. Výsledkem je identifikace komunitního vzdělávání jako formy celoživotního učení, která je odvozena z kulturní konfigurace a vymezena sociálními funkcemi.

Klíčová slova: komunitní vzdělávání, celoživotní učení, životní pomoc, kvalita života, organizace komunitního života, sociokulturní intervence

Článek ke stažení v češtině [PDF]: Andragogická dimenze komunitního vzdělávání v kontextu celoživotního učení

 

Title: Andragogic dimension of community education in the context of lifelong learning

Abstract: The paper deals with the theme of community education in andragogical perspective and in the context of lifelong learning. It draws on theoretical studies and selected theses in strategic documents of educational policy. Its aim is to identify the social function of community education. The result is the identification of community education as a form of lifelong learning, which is derived from the cultural configuration and defined by social functions.

Keywords: community education, lifelong learning, life support, quality of life, organization of community life, socio-cultural intervention

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze