PODPORA DOVEDNOSTÍ ŽÁKŮ SOUVISEJÍCÍCH S KRITICKÝM MYŠLENÍM – VÝZVA PRO VÝUKU FILOZOFIE NA GYMNÁZIÍCH

Autoři
Martina Číhalová, Zuzana Cieslarová, Tomáš Hubálek

Abstrakt
Příspěvek se zabývá klíčovými termíny související s výzkumem identifikujícím kritická místa v kurikulu filozofie, popisujícím příčiny jejich vzniku a jejich specifikaci. Na základě výzkumných zjištění byly navrženy didaktické náměty do modelových jednotek výuky filozofie, které by dané kritické místo měly eliminovat, a navíc podporovat rozvoj kritického myšlení a směřovat k naplňování vyšších výukových cílů. Tyto materiály budou stručně představeny a v další fázi výzkumu kriticky zhodnoceny respondenty výzkumu – aktivními učiteli.

Klíčová slova

kritické myšlení, filozofie, porozumění, kritická místa, didaktický materiál

Článek ke stažení [PDF] 

Title
PROMOTION OF STUDENTS’ CRITICAL THINKING SKILLS – THE CHALLENGE OF TEACHING PHILOSOPHY IN SECONDARY GRAMMAR SCHOOLS

Abstract
This paper deals with key concepts related to research on critical points in the philosophy curriculum, their causes and their specification. On the basis of the research findings, didactic materials have been proposed for a model school class in philosophy which should eliminate the problematic aspects as well as support the development of critical thinking and aim at the achievement of higher learning objectives. In the next phase of our research, these materials will be briefly presented and critically evaluated by respondents – that is, active teachers.

Keywords
critical thinking, philosophy, understanding, critical areas, didactic materials

Download the article in English [PDF]: Not available

Diskuze