Autoři: Doc. PaedDr. Markéta Pečivová, CSc.
Mgr. Václav Šícha
Anotace: Na základě výsledků výzkumů oblíbenosti učebních předmětů na základních a středních školách bylo konstatováno, že se chemie spolu s fyzikou řadí na jedno z posledních míst v žebříčku oblíbenosti.. V příspěvku bude pozornost věnována jedné z příčin podmiňujících tento stav a tím je nedostatek motivace. Rozebírány budou zejména audiovizuální prostředky, kterými lze motivování, první psychologický proces učení, uskutečnit. Charakterizován bude audiovizuální prostředek, který svým obsahem působí především na emocionální a sociální stránku lidské osobnosti. Představen bude multimediální komplex věnovaný chemiluminiscenci, který je tvořen jednak z motivačního videopořadu a dále z webových stránek. Motivační náboj tohoto prostředku lze spatřovat nejen v záběrech atraktivních pokusů, ale i v ukázkách denního použití tohoto jevu, stejně jako v obsahu a struktuře webových stránek zaměřených na chemiluminiscenci.
Článek ke stažení [PDF]: Prostředky motivace v chemii